torsdag 13 november 2008

Luffarkrok

Jag har legat sjuk ett bra tag nu och har inte orkat gjort så mycket alls..
Men liiiite har jag lyckats pyssla ihop iaf!
Bland annat testade jag att göra en krok á la luffarslöjd!
Jag hittade på instruktioner på internet som jag följde...till viss del iaf, men sen fick jag ju lov att sätta min egen prägel på den!=)
Så här blev den iaf...



Jag vet inte om det kanske blev lite mycket med alla pärlor...men det får duga.
Jag är iaf nöjd med mitt första försök och ska göra fler större saker sen, men jag måste inhandla mer material först..

Här hittar ni på instruktionerna på kroken om någon är intresserad: http://www.hemslojden.org/filuppladdningskomponenten/1195467730091565613167/krok.pdf

Sen har jag virkat lite också. Det blev ett par chokladbollar och ett par maränger, hoppas det syns!=)


Nej, nu ska jag vila lite igen...

4 kommentarer:

r e b e c k a sa...

Vilken fin krok! De få gånger jag har provat att göra luffarslöjd har det blivit så krokigt (om du ursäktar den fruktansvärt dåliga ordvitsen...) och ojämt...

Malin sa...

Hej!
Men gud vad fint! Blev ju superbra!
Kram Malin

Anonym sa...

Hej
Jättesnygg krok!

Englagård sa...

vilken fin krok du gjort

Jag är glad att jag hittade din blogg.

Jag gillar också pyssel men just nu har jag virkdille:)